When You Lost Your Way To Allah You Should Turn..As HE Promise HE will Always Be There

Saturday, January 8, 2011

..::SYUKURLAH SELALU::..


Selawat Tafrijiyyah
Amalkan selalu..segala urusan dipermudahkan-Nya..Insya' Allah..


Dengan nama Allah yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang..

Selawat dan salam buat junjungan Nabi S.A.W..


Alhamdulillah..dengan nikmat yang Allah S.W.T pinjamkan pada diri ini, setelah seminggu diberi kesakitan denga n ujian,dugaan yang cukup memberi erti kehidupan sebenar sebagai seorang khalifah di muka bumi yang cukup indah lagi barakah..

Syukran jazilan terutama pada keluargaku, terutama umi wa abi..di atas keprihatinan kalian dan kesusahpayahan untuk membantu membimbing diri ini..dan tidak dilupakan pada sahabat-sahabat yang sentiasa berada di sisi tika susah dan senang..semoga kalian sentiasa dirahmati-Nya di dunia Akhirat..insya Allah..

Doaku moga ujian yang diberi dapat mematangkan diri dan memantapkan lagi IMAN,TAQWA dalam diri dan bukan lagi dilihat dengan sebelah mata, tanpa melihat hikmah di sebaliknya..SubhanAllah.. bersyukur selalu...

Firman Allah S.W.T yang maksudnya:

"Dan ingatlah tatkala Tuhanmu memaklumkan sesungguhnya jika kamu bersyukur pasti Kami akan menambah nikmat kepadamu dan jika kamu mengingkari (nikmat-Ku) maka sesungguhnya azab-Ku sangat pedih"

(Surah Ibrahim:7)

Dari Abu Hurairah r.a katanya, Rasulullah S.A.W bersabda:

"Apabila kamu melihat seseorang dikurniakan kelebihan dengan harta melimpah-limpah dan dengan kecantikan, maka lihatlah pula kepada orang yang serba kekurangan.”

(Bukhari)

Dari Abdullah, katanya “Bersabda Rasulullah s.a.w. kepada kami:

“Tidakkah kamu gembira bahawa seperempat dari penghuni syurga itu dari kamu?” Kata Abdullah kami pun segera mohon ditambah. Kemudian berkata pula beliau:” Tidakkah kamu gembira bahawa sepertiga penghuni syurga itu dari kamu?” kata Abdullah, kami pun mohon diperbanyakkan lagi. Akhirnya Rasulullah s.a.w. berkata: “Sesungguhnya saya mengharap bahawa seperdua) dari penghuni syurga itu dari kamu. Dan ketahuilah! Bahawa bandingan jumlah kaum Muslimin dengan kaum kafir itu, laksana sehelai bulu putih ditubuh sapi hitam atau sehelai bulu hitam di tubuh sapi putih.”

(Muslim)

No comments:

::MUTIARA HIKMAH::

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget

::PENGUNJUNG SETIA::